Topklasse Rolls-Royce boert uitstekend

Rolls-Royce geeft aan dat ze gedurende 2013 een recordverkoop kenden in hun Bespoke-afdeling. Deze divisie waar men maatwerk levert voor gefortuneerde klanten deed het andermaal beter en speelt perfect in op de wensen van de Rolls-rijders.

Nagenoeg 95 % van de verkochte wagens werd het afgelopen jaar gepersonaliseerd. De groei in deze afdeling wordt verklaard door Phantom en Ghost-klanten die voor deze accessoires vallen. Ook bij de nieuwe Wraith zien we eenzelfde tendens want hier kiezen 90% van de klanten voor een aanpak op maat via het Bespoke-systeem. Klanten in het Midden-Oosten zijn nog grotere afnemers van de Bespoke-afdeling want ruim 99 % van de Ghost en Phantom-modellen die daar worden verkocht, hebben maatwerk aan boord. Globaal gezien wordt de Phantom het vaakst verkocht met Bespoke-onderdelen; 98 % van de Noord-Amerikaanse klanten en 95 % van de Europese klanten kiest voor Bespoke. In Azië is dat slechts 86 %. De Ghost is van nature iets eenvoudiger en los van de klanten in het Midden-Oosten kiest 96 % van de Europese en 79 % van de Noord-Amerikaanse klanten en slechts 54 % van de Aziatische kopers voor deze extra’s. Gedurende 2013 hebben de drie Rolls-modellen hun objectief met 30 % overschreden. Kortom, bij Rolls heerst duidelijk geen crisis.(Belga)

Partner Content