Urbain Vandormael
Urbain Vandormael
Blogt over de autosector
Opinie

01/12/15 om 10:09 - Bijgewerkt om 10:09

SUV-specialist SsangYong wil hogerop, liefst zo snel mogelijk

Het marktaandeel van SsangYong in ons land is nog relatief gering, maar daar kan snel verandering in komen. De Zuid-Koreaanse SUV-specialist wil op korte termijn zijn verkoop verdubbelen en rekent daarvoor op de doorbraak van de Tivoli.

Tivoli, een lieflijk Italiaans stadje, ligt in de buurt van Rome en leende zijn naam aan de jongste telg van de SsangYong-familie. Die maakte zijn Europees debuut op het Autosalon van Genève; in Zuid-Korea was hij van begin van het jaar op de markt en werd daar een instant hit met meer dan 3.000 verkochte exemplaren per maand. Om aan de vraag te kunnen voldoen, werd de productie met 30 procent verhoogd.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners