SsangYong koestert mondiale ambities

18/10/11 om 18:47 - Bijgewerkt om 18:47

Voor enkele jaren was SsangYong slechts een kleine speller op de Belgische markt. Vandaag geeft de constructeur echter aan dat ze wereldwijd willen doorbreken.

SsangYong koestert mondiale ambities

Op middellange termijn wil het merk liefst vier nieuwe modellen lanceren waarmee ze zich voornamelijk op groeimarkten richten, het actuele gamma blijft gehandhaafd. Tussen nu en 2016 willen ze 300.000 voertuigen slijten. De vijfde grootste Koreaanse constructeur wil in de vijf komende jaren vier gloednieuwe wagens op de markt brengen. Het gaat om een grote berline, een SUV en twee compacte SUV's. Tegen 2013 wil de constructeur ook het actuele gamma verjongen om het hoofd te bieden aan de concurrentie. Ssang Yong zal haar activiteiten in een eerste fase (vanaf de lente van 2012) uitbreiden op de Zuid-Afrikaanse markt. De Korando en de Rexton worden evenwel in India en Egypte gebouwd en zullen vanaf volgend jaar ook op hun plaatselijke markt worden verkocht. In België is SsangYong bezig met het verloren marktaandeel terug te winnen. Eind september 2011 zien we een vooruitgang van 440 %. Een mooi cijfer, dat wel, maar enige relativering is op zijn plaats. In dezelfde periode vorig jaar werden 44 wagens ingeschreven, dit jaar steeg het volume tot 238 stuks. (Belga) (GVHN)

Onze partners