Seat ontvouwt strategisch toekomstplan

Het Spaanse VW-merk heeft zijn toekomststrategie tot 2025 voorgesteld. Daarin staat de ontwikkeling van nieuwe modellen met een hoge winstmarge in groeiende segmenten centraal.

Tijdens de presentatie van dit strategisch plan bevestigde topman Francisco Javier Garcia Sanz het engagement van de Volkswagen-groep ten aanzien van Seat: “Dit is het moment om te handelen met een visie op middellange en lange termijn, ongeacht het nieuws van de voorbije weken. De Volkswagen-groep heeft het volste vertrouwen in ons plan voor de toekomst, dat perfect in hun strategie geïntegreerd is. De modellen die we voor de komende twee jaar hebben aangekondigd, zullen volgens planning op de markt verschijnen en bijdragen tot de duurzame groei van Seat. En dit zijn pas de eerste stappen in deze strategie.” Het merk zal in de komende twee jaar zoals gepland vier nieuwe modellen op de markt brengen: begin 2016 een compacte SUV, waarmee Seat zich ook in dit segment lanceert, in 2017 gevolgd door de nieuwe generatie van de Ibiza, een compacte crossover en een nog te bepalen model. In het plan staat rendabiliteit voorop met een strategie gebaseerd op modellen met een hoge winstmarge en een investeringsplan voor de vernieuwing van het productgamma. Het eerste resultaat hiervan is een aanpassing van de productielijn van de fabriek in Martorell, waarop de huidige Ibiza gebouwd wordt, voor de komst van een nieuw voertuigplatform. Met een strak efficiëntieprogramma wil de directie van Seat een jaarlijkse kostenbesparing van ongeveer 100 miljoen euro realiseren om zo te evolueren naar een financieel gezond automerk.(Belga)

Partner Content