Seat bouwt Chinees dealernet uit

21/11/11 om 21:38 - Bijgewerkt om 21:38

Naar aanleiding van de Guangzhou Auto Show maakt Seat zijn plannen op de Chinese markt wereldkundig. De Spaanse VW-dochter ziet het groots en werkt aan een fraai uitgebouwd dealernet op deze groeimarkt.

Seat bouwt Chinees dealernet uit

Dit is een belangrijke stap voor de Spaanse constructeur. Vandaag zijn reeds een twaalftal vestigingen gepland en er komen nog zeker drie extra verkooppunten bij. De dealerships komen strategisch in de belangrijkste steden waaronder Peking, Sganghai maar ook Chongquing, Shenzhen, Wuhan, Chengdu en Guangzhou. Bedoeling is om nog meer verkooppunten te maken in functie van de vraag en het succes van het Seat-gamma op de Chinese markt. De constructeur wil voornamelijk het exotische imago en het sportieve design uitspelen bij de Chinese consument. Men heeft voornamelijk grote verwachtingen van de Ibiza en de Leon. Die laatste zal er verkocht worden vanaf de zomer 2012. De Ibiza volgt in de tweede helft van volgend jaar. Op termijn wil men ook de Alhambra commercialiseren. Gedurende de motorshow van Guangzhou zullen deze drie modellen onder de spots staan. Verder toont men er ook de concepts die we in Europa reeds te zien kregen, te weten de IBL berline, de IX SUV en de IBE sportcoupé. (KAV)

Onze partners