Rolls klanten kiezen steeds vaker voor maatwerk

Ruim de helft van de Rolls-Royce Ghost-modellen die in 2011 werden verkocht (56 % om precies te zijn) werden langs de maatwerk-afdeling (Bespoke) van de constructeur gestuurd. Deze afdeling vult zelfs de gekste wensen van de klanten in. Speciale kleuren en een haast oneindig gamma exclusieve opties en accessoires horen tot de mogelijkheden.

Ook het topmodel, de Phantom, wordt gretig met Bespoke-accessoires aangevuld. In dit segment kiest 8 op 10 klanten voor deze exclusieve service. Voor bepaalde markten zoals in het Midden-Oosten gaan alle Rolls-Royce Phantom-modellen langs de Bespoke-afdeling. Torsten Müller-Ötvös, CEO van het merk uit Goodwood, ziet het als volgt: “Rolls-Royce heeft er altijd een erezaak van gemaakt om in te spelen op alle verzoeken van de klant. Onze medewerkers stellen alles in het werk om al die wensen te realiseren.” Het is een succesformule die meer dan ooit werkt want de afdeling gaat een steeds belangrijkere rol spelen. Voor de markt in het Midden-Oosten was Bespoke in 2005 goed voor drie kwart van de verkochte Phantoms. In 2011 was dat al aangegroeid tot 99%. Ook in Noord-Amerika steeg het percentage van 30 naar 84 %. Zelfs op de Britse thuismarkt noteren we een toename van 60 naar 88 %. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content