Renault Twingo GT staat voor fun

07/06/16 om 16:06 - Bijgewerkt om 16:06

Bron: Belga

Door een benzinemotor met 110 pk gekoppeld aan een manuele versnellingsbak in zijn achterwielaangedreven stadswagen te plaatsen, biedt Renault een onuitgegeven formule in deze klasse. Hier is de Twingo GT.

Renault Twingo GT staat voor fun

Renault Twingo GT staat voor fun © BELGA

De huidige Twingo maakt gebruik van achterwielaandrijving voor een optimale wendbaarheid in de stad. Met de know-how van Renault Sport Cars komt er nu ook een GT-versie bij die rijplezier vooropstelt dankzij een extra portie power voor de Energy TCe 898 cm3 die nu 110 pk en 170 Nm levert.

Die vitaminekuur werd mogelijk door wijzigingen aan de luchtinlaat en de motorsturing, terwijl ook de spreiding van de versnellingsbak werd aangepast. Daarmee schiet de Twingo GT gezwind uit de startblokken en klimt zeer gretig in de toeren. Om alles in veilige banen te leiden kreeg ook het onderstel een update met wijzigingen aan de ophanging, de setup van het ESP en de stuurinrichting. Dat levert volgens Renault een zeer dynamisch en haarscherp rijgedrag op. Uiterlijk herken je de Twingo GT aan de specifieke 17" velgen, de zijdelingse luchtinlaten, de dubbele uitlaten en de opvallende oranje tint. Daarmee legt deze versie de link naar de Twin'Run concept car, de voorloper van de Twingo III, die al uitpakte met dit velgdesign en de NACA striping. Kortom, de Twingo GT is een zeer verleidelijke, compacte sportwagen.(Belga)

Onze partners