Renault Master met zuinigere motoren

Begin dit jaar krijgt de Renault Master nieuwe technologie, waaronder twee nieuwe motoren met het label “Energy”.

De Energy dCi 100 en Energy dCi 125 moeten vooral toelaten het verbruik verder te reduceren. Het ‘Energy Smart Management’ met energierecuperatie bij het remmen en vertragen laat toe de alternator enkel te gebruiken tijdens de momenten die optimaal zijn voor het verbruik en bijkomend zet het startstop-systeem de motor af bij stilstand. Het spreekt voor zich dat deze technologie vooral de bedrijven die veel in de stad leveren zal aanspreken. In cijfers levert dit een winst op van 0,4 l/100 km of 10 gr CO2/km. Het belangrijkste model, de bestelwagen “L2H2” met de 125 pk motor, stoot zo 195 g/km CO2 uit voor een normverbruik van 7,4 l/100 km. Daarmee daalt het verbruik 1l/100 km, wat de concurrentiepositie van de Renault Master aanzienlijk verstevigt. Het marktaandeel van de Renault Master bedroeg in Europa in 2012 13,4% in het segment van de grote bestelwagens. Dit model wordt sinds de eerste generatie in 1980 in de SOVAB-fabriek in Batilly geassembleerd, waar de 2.392 werknemers ook de Opel/Vauxhall Movano en Nissan NV 400 vervaardigen. (Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content