Porsche 918 in Martini-verpakking

02/08/12 om 13:59 - Bijgewerkt om 13:59

De 918 Spyder komt pas volgend jaar op de markt, maar intussen kan Porsche het niet nalaten het publiek te teasen met steeds nieuwe beelden van het prototype van zijn nieuwe hybride supersportwagen.

Porsche 918 in Martini-verpakking

Voor testritten op de Nürburgring werd het koetswerk dit keer prachtig gedecoreerd met Martini-logo's. Dit duidt niet op een drankprobleem van de designers, maar is natuurlijk een verwijzing naar de sponsoring van het raceteam door het aperitiefmerk in de jaren '70 van vorige eeuw. Voor wie het zich niet meer herinnert: toen reden de Porsches in Martini-livrei naar tal van mooie zeges, in onder meer de Targa Florio en de 24 Uren van Le Mans. Over een inzet van de 918 Spyder in de racerij is nog niet gepiept. Wel wil Porsche een rondje van 7.22 op de Nordschleife neerzetten om het potentieel van deze bolide in de verf te zetten. Zeker is echter wel dat Porsche in 2014 met een hybride prototype aan de start van de 24 Uren van Le Mans verschijnt. Wie weet in Martini-kleuren? Voor de 918 Spyder is de kleurige verpakking voorlopig enkel een marketingstunt. Ter herinnering: in het koostofvezel chassis huist een V8, die de hulp krijgt van twee elektromotoren. Dat levert een totaal vermogen van 770 pk op, waarmee een spurt tot 100 km/u in minder dan drie seconden lukt, terwijl het (norm)verbruik onder de 3l/100km blijft. (Importer)

Onze partners