Peugeot kiest resoluut voor Hybrid

Peugeot wil de CO2-uitstoot van haar producten verder reduceren. Tegen 2015 moet de gemiddelde emissie van koolstofdioxide van het gamma personenwagens amper 115 g/km bedragen.

Om dat te realiseren, moet technologie een handje helpen en omdat de verkoop van elektrische (zero emission) voertuigen slechts met mondjesmaat opschiet, moet hybride technologie een handje helpen. De eerste stap bestaat al want Peugeot biedt vandaag drie modellen aan met de Hybrid4-technologie die een dieselmotor linkt aan een elektrische aandrijving. De tweede piste is de HybridAir waarbij een kleine benzinemotor wordt ondersteund door een hydraulische motor die door perslucht wordt aangedreven. Dit systeem is geniaal omwille van de beperkte productiekost, de efficiëntie en het lage gewicht. Peugeot toont in Genève een conceptversie van de 2008 die deze (Bosch-)technologie aan boord heeft. De derde piste is de Hybrid FE die in samenwerking met Total tot stand kwam. Hier kiest men voor een 208 met een kleine benzinemotor (1.0 – 68 pk) en een elektromotor. Deze mix is goed voor een CO2-uitstoot van amper 49 g/km. Precies met dergelijke spaarmodellen wil men de uitstoot van grotere of krachtiger voertuigen compenseren.(CORRESPONDENT : Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content