Peugeot als wereldspeler

Peugeot lanceert een drievolumemodel (301) dat op wereldvlak een cruciale rol moet gaan spelen voor de Franse constructeur. De wagen richt zich specifiek op nieuwe markten waar men tuk is op auto’s met een koffer.

De wagen profileert zich als “low cost” maar men gaat lang niet zo ver als bij Dacia. De 301 getuigt van de recentste designtaal bij Peugeot want hij oogt robuust en hedendaags. De wagen werd ontwikkeld om onder de meest uiteenlopende omstandigheden inzetbaar te zijn, zelfs onder extreem koude of warme condities. De 301 meet 4,44 m en biedt omwille van de ruime wielbasis (2,65 m) veel beenruimte achterin. Ook de koffer is groot met een volume van 506 liter. Standard wordt hij uitgerust met ABS, ESP vier airbags, Isofix en noodremhulp. Hij is vanaf november in Turkije te koop en wordt later op de Oost-Europese markt gecommercialiseerd. Vervolgens komt hij ook in Rusland, Oekraïne, Griekenland, de Maghreblanden, het Midden-Oosten, de Golfstaten, Afrika en enkele Latijns-Amerikaanse landen op de markt. In West-Europa is hij niet voorzien. Onder de motorkap zit een 1.6 diesel of een even grote benzinemotor. De kleine driecilinder uit de 208 volgt eveneens. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content