Peugeot 108 wordt hip

Op het salon van Genève stelt Peugeot de nieuwe 108 voor, die net als zijn concurrenten voor een trendy look gaat.

De 108 is de eerste telg van de nieuwe drieling van partners Peugeot, Citroën en Toyota in het A-segment. De onthulling gebeurt niet toevallig in Genève waar ook grote concurrent Renault Twingo zijn primeur beleeft. Daarom stak de Frans-Japanse coalitie duidelijk een tandje bij om weer een hoofdrol in dit belangrijke segment te kunnen spelen. De opvolger van de 107 is nog steeds met drie of vijf deuren leverbaar, maar werd wel een maatje groter (4 cm langer en breder) en krijgt veel ruimere personaliserings- en uitrustingsmogelijkheden met onder meer met een stoffen oproldak in de Top-versie. Dat is een duidelijke plaagstoot naar de Fiat 500 die zich op dezelfde manier blootgeeft. Verder maken (optionele) snufjes als een multimediasyteem met aanraakscherm, een sleutelloze toegang of een achteruitrijcamera van de 108 meer dan een banale budgetauto. Voor de aandrijving is er keuze uit twee benzinemotoren: een 1.0 driecilinder met 68 pk en een CO2-uitstoot van 88 g/km, die ook met een automaat leverbaar is, en een 82 pk sterke 1.2 met een CO2-uitstoot van 99 g/km. De Peugeot 108 rolt deze zomer bij de dealers binnen. (Belga)(Belga)

Partner Content