Opel Mokka redt Buick

Net als in Europa is in de States het segment van de compacte SUV-modellen nog steeds in opmars. Dat geldt ook voor Buick (General Motors) die met de Encore een kloon verkopen van de Opel Mokka.

Sinds 2007 doet Buick het weer beter en vergeleken met vorig jaar gingen de resultaten er met 12 % op vooruit. Als we deze fraaie cijfers analyseren, zien we dat het merk deze vooruitgang boekt met de Encore en de Enclave. Hoewel deze namen bij ons geen belletje doen rinkelen, doen de foto’s dat wel. De Buick Encore is doodgewoon een Opel Mokka die het ook daar goed doet als compacte SUV. Buick levert steeds vaker modellen die perfect in lijn liggen met Europese producten. De Enclave is omwille van zijn afmetingen nog een echt Amerikaans product en heeft geen Europese tegenhanger. Buick zit dus op een keerpunt. De constructeur wil haar trouwe Amerikaanse klanten blijven bedienen maar mikt met compactere modellen op een veel jonger publiek. Daarvoor moeten ze compactere en meer betaalbare modellen aanbieden en dat was tot voor kort niet echt de “huisstijl” van het merk. Tony DeSalle, vice-president van de marketingafdeling stelt dat ondanks de andere proporties, ook de compactere voertuigen even kwalitatief en comfortabel zijn als de traditionele Buicks. Met de campagne “Experience the new Buick” wil men modellen als de Encore/Mokka in de aandacht brengen. (Belga)

Partner Content