Opel Insignia 2014 in beeld

De nieuwe Opel Insignia wordt in september voorgesteld op het Salon van Frankfurt, en valt op door zijn vloeiende en dynamische koetswerklijnen en een extreme zuinigheid.

De versies met vier of vijf deuren en manuele zesversnellingsbak met start-stopsysteem stellen zich tevreden met een normverbruik van 3,7 l/100 km met de 2.0 CDTI ecoFLEX (120 of 140 pk) onder de motorkap, terwijl de Sports Tourer 3,9 l/100 km verbruikt. Daarmee wil de Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX de zuinigste diesel in zijn klasse worden. De Opel-technici profiteerden van de gelegenheid om de koetswerklijnen nog gestroomlijnder te maken. Zo is de nieuwe Insignia met een Cx van 0,25 momenteel de meest aërodynamische vijfdeurs ter wereld. De krachtigste diesel is de 2.0 CDTI BiTurbo met 195 pk die van 0 tot 100 km/u in 8,7 sec. sprint en een top van 230 km/u bereikt. Op benzinevlak worden twee gloednieuwe turbomotoren met directe injectie gelanceerd: de 2.0 SIDI Turbo goed voor 250 pk en de 1.6 SIDI Turbo met 170 pk. Op de vier- en vijfdeursversies slikt de 1.6 Turbo SIDI slechts 5,9 l/100km (139 g/km CO2, EU norm). De krachtige 2.0 SIDI Turbo krijgt meteen vierwielaandrijving. Een bescheiden alternatief is de Opel Insignia 1.4 LPG met 140 pk.(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content