Opel houdt stand in Europa

Ondanks de moeilijke economische omstandigheden eindigde 2014 met een positieve noot voor Opel, want de autofabrikant registreerde in Europa zijn beste verkoopcijfers van de laatste jaren.

Volgens de voorlopige cijfers leverde het bedrijf het afgelopen jaar om en bij de 1,076 miljoen voertuigen onder de badges van Opel en Vauxhall. Dat komt neer op een stijging met 35.000 auto’s of drie procent. Opel deed het daarmee beter dan het gemiddelde op de Europese markt, die maar twee procent groeide. Opels aandeel op de algemene Europese voertuigmarkt steeg voor het tweede jaar op rij, met 0,1 procentpunten tot 5,74 procent. Opel haalde zo zijn beste verkoopcijfers en marktaandeel sinds 2011. “We registreerden groei in meer dan 15 markten. Ons gamma auto’s maakte vooral indruk in de belangrijkste Europese markten,” zegt Peter Christian Küspert, Vice-President Sales & Aftersales van de Opel Group. Opel groeide onder andere in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Spanje. De omzet van het merk steeg het sterkst in Polen (+ 42 procent), Ierland (+ 33 procent) en Portugal (+ 28 procent). Het marktaandeel groeide in meer dan twaalf Europese landen. Opel zal zijn modeloffensief dit jaar verder zetten. De nieuwe Corsa, waarvoor al 85.000 bestellingen binnen zijn, zal later deze maand bij de dealers staan. Het nieuwe instapmodel Karl volgt in de zomer en de compacte Astra zal er tegen het einde van het jaar staan.(Belga)

Partner Content