Opel heeft de wind in de zeilen

Opel blijft sterk groeien in Europa met een toename van 3,1 procent tijdens het eerste kwartaal.

Opel zit op het goede spoor: met 279.306 nieuwe registraties in Europa tijdens het eerste kwartaal van 2015 lag de omzet van de Duitse autofabrikant volgens voorlopige cijfers aanzienlijk hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Er werden ongeveer 8.500 auto’s meer verkocht, een toename van 3,1 procent. Daarmee groeiden Opel en zijn Britse zustermerk Vauxhall iets meer dan de algemene Europese voertuigmarkt, die er met 2,8 procent op vooruitging. De autofabrikant slaagt er net als in 2013 en 2014 ook in om de positieve trend in zijn Europees marktaandeel door te zetten, met een lichte stijging tegenover dezelfde periode vorig jaar tot 5,83 procent. Opel kent eveneens een groei op de Belgo-Luxemburgse markt tijdens de het eerste kwartaal van het jaar met een stijging van het marktaandeel met 0,42 procentpunten tot 6,43 procent. De compacte Mokka SUV, die enorm populair blijft en koploper is in zijn segment in landen zoals Italië en Duitsland, is daarbij een belangrijke stimulans. Ook de sector van de lichte bedrijfswagens vertoonde een duidelijk stijgende trend. Opel verbeterde zijn marktaandeel in de Europese markt voor lichte bedrijfswagens tot 4,2 procent in het eerste kwartaal van 2015. Dat is het beste driemaandelijkse marktaandeel sinds 2009, dankzij de nieuwe Vivaro en Movano.(Belga)

Partner Content