Opel Combo als bestelwagen

Na de voorstelling van de personenwagenversie van de Combo, lanceert Opel nu de Cargo als bestelwagen. Deze Combo Cargo heeft een weinig verrassende verschijning omdat hij nu eenmaal volledig gebaseerd is op de Fiat Doblo.

Opel voorziet twee wielbasissen en twee dakhoogtes. De laadruimte is op verschillende manieren bereikbaar. De klant kan kiezen tussen één of twee zijdelingse schuifdeuren en de toegang achteraan verloopt via ofwel twee asymmetrische deuren of een laadklep. De Cargo is verder beschikbaar met geblindeerde flanken of met zijruiten. Bij de geblindeerde versie kan als optie gekozen worden voor een dakluik op het einde van de daklijn waardoor het mogelijk is om langere voorwerpen, zoals een ladder, te vervoeren. Naargelang de versie bedraagt het laadvolume ten minste 3,8 m3 en hoogstens 4,6 m3. Er is verder keuze tussen vier motoren, die zich laten voeden met diesel, benzine of CNG (aardgas). Het vermogen bedraagt minimaal 90 pk en de krachtigste versie tekent voor 135 pk. Naargelang de motorversie is er keuze tussen een manuele bak met ofwel vijf of zes versnellingen. De 1.6 CDTi, de dieselversie met 90 pk, is ook leverbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met vijf overbrengingen. Deze transmissie heet ‘Easytronic’. Behalve de CNG-uitvoering, zijn alle Combo’s beschikbaar met een stop/start-systeem. De diesels moeten slechts om de 35.000 kilometer of om het jaar naar de garage voor een onderhoudsbeurt. (Belga) (OSN)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content