Opel-CEO K.T. Neumann is een "connected" baas

04/08/16 om 12:35 - Bijgewerkt om 12:35

Bron: Belga

De grote baas bij Opel, Karl-Tomas Neumann, is 55 en is meer dan ooit een moderne chef. In 2013 was hij de eerste CEO van een Europees automerk met een Twitter-account. Via dat kanaal bereikt hij jaarlijks 3 miljoen mensen.

Opel-CEO K.T. Neumann is een "connected" baas

Opel-CEO K.T. Neumann is een "connected" baas © BELGA

In een volgende fase wil hij ook zijn sportieve prestaties via Instagram communiceren. "Dag wereld, ik tweet als #Opel/#Vauxhall-CEO over de grootste #Comeback in de automobielindustrie /KTN", was de tweet die Karl-Thomas Neumann de wereld instuurde amper enkele maanden nadat hij aan het hoofd kwam van de Opel-directie. Zo werd hij meteen de eerste "digitale CEO" van een Europese autoconstructeur.

Via deze communicatietechnologie wilde de nieuwe Opel-baas aantonen dat communicatie aangepast moet zijn aan je doelpubliek, wil ze succesvol zijn. De korte berichtjes die de Opel-topman via @KT_Neumann post, bereiken jaarlijks meer dan 3 miljoen mensen. De CEO is ook actief op andere sociale media zoals LinkedIn, YouTube en XING zodat hij dagelijks meer volgers oogst. Dat is lang niet alles, want de bezoekers van sociale media kunnen voortaan ook een nieuw facet van Karl-Thomas Neumann ontdekken omdat de 55-jarige baas via Instagram persoonlijke reflecties deelt. Hij wil er vooral zijn sportieve ervaringen delen als mountainbiker, zeiler, aan boord van klassieke Opels en wanneer hij zijn loopschoenen aantrekt.(Belga)

Onze partners