Online-boodschappen in Volvo geleverd

11/05/16 om 13:48 - Bijgewerkt om 13:48

Bron: Belga

De Zweedse pakjesdienst Urb-it gaat samenwerken met Volvo om binnen de twee uur na de online bestelling het pakket in de auto af te leveren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van digitale sleuteltechnologie.

Online-boodschappen in Volvo geleverd

Online-boodschappen in Volvo geleverd © BELGA

Volvo heeft de In-car Delivery Service al uitgebreid getest in de praktijk. Deze dienst vloeit voort uit een nieuwe kijk op het bezorgen van artikelen en de manier hoe we auto's in de toekomst kunnen gebruiken. "We zien de waarde in van het door ons ontwikkelde In-car Delivery", zegt Björn Annwall van Volvo. "We hebben op het werk allemaal wel eens een telefoontje ontvangen van een bezorger die thuis voor de deur stond om een pakketje af te leveren, terwijl er niemand thuis was. Met de In-car Delivery service maken we van de auto effectief een afleverpunt. Dankzij een eenmalige digitale sleutel kan de bezorgdienst altijd de kofferruimte openen om het pakketje af te leveren."

De start-up Urb-it geeft zekerheid dat een pakketje binnen de twee uur na de online bestelling wordt afgeleverd. Dit verandert de online shopervaring die mensen nu gewend zijn radicaal. De Zweedse start-up neemt studenten en andere parttime werknemers aan die per afgeleverd pakket een vergoeding krijgen.

Volvo werkt aan uitbreiding van deze diensten over de hele wereld. De In-car Delivery Service van Volvo Car en bezorgdienst Urb-it zijn dit jaar voor een bepaalde proefperiode beschikbaar in Stockholm. De beschikbaarheid voor Volvo-eigenaars neemt toe als de Urb-it service zich uitbreidt naar andere Europese steden dit jaar en naar meer dan 200 steden tegen 2025.(Belga)

Onze partners