Old School Guzzi

De nieuwe California is een verre neef van de politiemotoren waarmee de zwaantjes uit Los Angeles in de jaren ’60 en ’70 reden. Door de jaren heen werd dit een legende op twee wielen omdat het een unieke mix van genres is.

De California is in feite de eerste GT met customtoetsen ofwel de eerste Custom die rijdt als een GT. Vandaag is de California weer helemaal bij want in de fabriek van Mandello del Lario bouwt men de jongste 1400 versie. Het hart van de motor blijft als vanouds de vermaarde tweecilinder in V onder een hoek van 90°. Hij meet voortaan 1.380 cc en komt met een cardanas. Het motorblok levert 120 Nm bij 2.750 opm en is 96 pk sterk. Deze versie is afgeleid van de 1200 cc “Quattrovalvole” met vier kleppen per cilinder. Het motorblok werd op flexibele steunen gemonteerd om de trillingen te beperken. De California 1400 is ook de eerste in zijn genre die over tractiecontrole en drive by wire-technologie beschikt. De bestuurder heeft de keuze uit drie programma’s ; Turismo, Veloce et Pioggia (regen). De nieuwe California zal op 1 december bij de zeven Belgische dealers worden gelanceerd in de Touring ABS-versie. Hij kost 19.300 euro. Standaard komt hij met een groot windscherm, alarm, ABS, tractiecontrole, chroom accessoires en valiezen met een inhoud van 35 liter. De customversie volgt begin 2013. (Belga)(EDITOR : ANA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content