Nieuwe Triumph Trophy

In het belangrijke segment van grote toermachines had Triumph tot hiertoe enkel de Sprint GT. Een prima motor, maar toch eerder een sport-GT dan een echte grand tourisme, met zijn eindoverbrenging met ketting.

In Hinckley heeft men nu orde op zaken gesteld met de gloednieuwe Trophy, die aangedreven wordt door de befaamde driecilinder van het huis (in de 1.215 cc versie, bekend van de Tiger Explorer) in combinatie met een onderhoudsvrije cardan. Triumph kondigt een vermogen van 134 pk bij 8.900 t/m en een maximumkoppel van 120 Nm bij 6.450 t/m aan. Er zullen twee versies – Trophy en Trophy SE ? in de kleuren Pacific Blue of Lunar Silver beschikbaar zijn. Standaard is de Trophy uitgerust met de “ride by wire” gasbediening, een elektrisch regelbaar windscherm, een middenbok, een regelbaar zadel voor de bestuurder, een afsluitbaar opbergvakje, een 12V stekker, een tank van 26 liter en het door Triumph ontwikkelde Dynamic TDLS systeem voor de bevestiging van bagage. Dit systeem geeft elke zijkoffer 5° bewegingsvrijheid, wat het evenwicht van de motor in de bochten ten goede komt. Op de Trophy SE komen daar een audiosysteem compatibel met bleutooth en iPod/MP3, een elektronische regeling van de WP-ophanging met drie standen en een bandendrukcontrole bij. De Triumph Trophy wordt bij ons in november verwacht, prijzen zijn nog niet bekend. (Importer)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content