Nieuwe Triumph Daytona 675

16/11/12 om 18:11 - Bijgewerkt om 18:11

De Triumph Daytona 675 is een buitenbeentje want in een segment dat gedomineerd wordt door Japanse viercilinders. De Triumph biedt immers een driecilindermotor, een motor die door de jaren heen het handelsmerk werd van de constructeur.

Nieuwe Triumph Daytona 675

Voor de nieuwe generatie van deze Daytona 675 blijft men trouw aan het originele recept. Het vermogen van de driepitter stijgt van 125 naar 128 pk en het koppel stijgt naar 75 Nm (+2 Nm). De rode zone van de toerenteller verschuift naar 14.400 opm en er komt ook een "Slip assist" koppeling. Ook de opstelling van de uitlaat werd gewijzigd om de gewichtsverdeling te optimaliseren. Het frame en de vering zijn helemaal nieuw en men voorziet ook een ABS-systeem met circuitfunctie. Er komt ook een R-versie die duidelijk agressiever is maar ook betere prestaties levert. Vanaf maart 2013 zal die Daytona R bij de Triumph-dealer staan. De gewone versie volgt iets later. (EDITOR : KAV)

Onze partners