Nieuwe Opel Insignia snel op Nürburgring

17/10/17 om 11:01 - Bijgewerkt om 11:02

Bron: Belga

Opel gaat weer de sportieve toer op met de Insignia GSi, die dankzij zijn lichtgewicht constructie, FlexRide-chassis en vierwielaandrijving zeer sterke prestaties neerzet.

Nieuwe Opel Insignia snel op Nürburgring

Nieuwe Opel Insignia snel op Nürburgring © BELGA

Volker Strycek, Opel Director Performance Cars & Motor Sport, is een tevreden man, want de Insignia GSi is 12 seconden per ronde sneller dan vorige Insignia OPC op de befaamde Nordschleife van de Nürburgring, het circuit dat zeker bij de Duitse constructeurs als waardemeter geldt voor de prestaties van een sportieve wagen.

Opel stelt dat de nieuwe Insignia GSi een precisie-instrument is. Deze sportieve variant bevindt zich tien millimeter dichter bij de weg dan een normale Insignia en is minstens 160 kilogram lichter dan een Insignia OPC van de vorige generatie. De intelligente vierwielaandrijving stuurt een perfect gedoseerde hoeveelheid vermogen naar elk wiel dankzij de koppelvectoring. Hierdoor wordt het rijgedrag nog verbeterd en irritante onderstuur geëlimineerd. De Michelin Pilot Sport 4 S-banden op velgen van 20 inch leveren uitstekende grip, terwijl de krachtige Brembo-remmen korte remafstanden en maximale veiligheid garanderen.

Verder zijn de directe besturing, de afstelbare schokdempers en de motor- en transmissieregeling onderling verbonden en reageren ze in de modus Sport uiterst scherp, wat de wagen hoogst aantrekkelijk maakt voor de liefhebbers van een moderne, uiterst efficiënte sportberline.

"De lichtgewicht architectuur, het uitstekende chassisontwerp met opgewaardeerde demperhydraulica en softwareafstelling, de unieke vierwielaandrijving en de performante banden maken de GSi exact zo precies en scherp als wij wilden", zei Strycek na de testritten. "De resultaten spreken voor zich. In de nieuwe Insignia GSi kan ik een ronde op de Nordschleife tot twaalf seconden sneller afleggen dan in de krachtigere OPC-voorganger. Uiteraard drijf ik de auto op elke centimeter van het parcours tot het uiterste. Zodra het traject veeleisender wordt, bijvoorbeeld in de bochten of op de stukken met weinig wrijving, wanneer de auto bijzonder wendbaar en precies moet reageren, is de GSi duidelijk sneller en gemakkelijk te controleren."(Belga)

Onze partners