Nieuwe Hyundai i20 wordt zuiniger

25/09/12 om 16:28 - Bijgewerkt om 16:28

Drie jaar na zijn lancering krijgt de kleine Hyundai i20 een eerste facelift. Het stadswagentje neemt op zijn beurt de nieuwe, typische stijltrekken van het Koreaanse merk ("Fluidic Sculpture") aan en krijgt ook een nieuwe 1,1 liter driecilinder turbodiesel met 75 pk, die de even sterke 1.4 CRDi in het gamma vervangt.

Nieuwe Hyundai i20 wordt zuiniger

Dit is trouwens dezelfde krachtbron die reeds opdook bij zustermerk Kia. Gekoppeld aan de manuele zesbak blijft het verbruik beperkt tot 3,8 l/100 km met een CO2-uitstoot van 99 g/km. Hyundai biedt ook nog een BlueDrive-versie van deze motor aan, waarmee het verbruik tot 3,2 l/100 km daalt en de CO2-uitstoot nog slechts 84 g/km bedraagt. Met deze waarden is de i20 de koploper in zijn segment, als tenminste de hybrides buiten beschouwing worden gelaten. Meteen kreeg ook het interieur een opfrisbeurt met een nieuw dashboard en een hoogwaardigere afwerking. (Importer)

Onze partners