Mitsubishi licht tipje van de sluier

20/01/12 om 19:55 - Bijgewerkt om 19:55

Mitsubishi gaat voor het eerst een volledig nieuw product lanceren op de veeleisende Europese markt. Op het Salon van Genève in maart zal men in avant-première een premiumwagen tonen die volgens de constructeur "strategisch en innoverend" is. De auto moet overigens nog in 2012 op de markt komen.

Mitsubishi licht tipje van de sluier

"Het is een model dat de voorbode wordt van de designtaal die de toekomstige Mitsubishi-producten zal kenmerken", stelt de Japanse constructeur. Deze wagen is de eerste van een nieuwe generatie Mitsubishi's die over de ganse wereld zullen worden verkocht. Dit pas helemaal in het nieuwe businessplan 'Jump 2013'. Bedoeling is om van het merk een internationale speler te maken met een belangrijke focus op ecologie. Het gamma zal bestaan uit conventionele gezinswagens, SUV's en crossover-modellen. "Tijdens de uitrol van de diverse modellen moet de nieuwe stijlrichting zo open mogelijk worden geïnterpreteerd. Het geheel moet modulair zijn om in te spelen op specifieke behoeften, maar moet bovenal de waarden van het merk met de drie diamanten in het logo uitdragen", voegt de constructeur eraan toe. In Genève zullen we alvast meer te zien krijgen! (Belga) (OSN)

Onze partners