Mini kiest voor een ander logo

14/12/17 om 16:12 - Bijgewerkt om 16:13

Bron: Belga

De Mini zal volgend voorjaar een nieuw logo krijgen met een vernieuwde look. Dit nieuwe logo is volgens het merk "uitgerijpt en authentiek", maar het zal niet voor een revolutie zorgen.

Mini kiest voor een ander logo

Mini kiest voor een ander logo © BELGA

"De nieuwe interpretatie van het embleem van het merk combineert stilistische elementen uit de beginjaren van de klassieke Mini met een futuristische vormgeving die de klemtoon op de essentie legt", stelt men in München. Het nieuwe Mini-logo zal vanaf maart 2018 worden gebruikt op de modellen van het merk. Het logo is te zien op de motorkap en op de kofferklep, centraal op het stuur en op de afstandsbediening. De Mini kwam in 1959 op de markt maar het zou 10 jaar duren vooraleer het een zelfstandig merk zou worden. Aanvankelijk werd het autootje onder de merknamen Austin en Morris gecommercialiseerd, de verschillen waren miniem. Later werden ook luxueuzere varianten, zoals Wolseley en Riley (twee andere merken van het British Motor Corporation-concern...) gelanceerd, maar deze versies kenden slechts een matig succes. Ze zijn tegenwoordig wel erg gewild bij verzamelaars. Het huidige Mini logo stamt uit 2001, toen de "nieuwe Mini" van BMW het levenslicht zag. (Belga)

Onze partners