Minder bezoekers voor Autosalon door afschaffing ecopremies

22/01/12 om 16:15 - Bijgewerkt om 16:15

Het Autosalon in Brussel heeft 7 procent minder bezoekers getrokken dan vorig jaar. Volgens organisator Febiac is dat het gevolg van recente politieke beslissingen zoals de afschaffing van de ecopremies.

Minder bezoekers voor Autosalon door afschaffing ecopremies

© Belga

Het salon ontving op tien dagen tijd ongeveer 565.000 bezoekers. Volgens Febiac hadden de bezoekersaantallen te lijden onder de recente politieke beslissingen, en dan vooral de afschaffing van de ecopremies.

Veel geïnteresseerde automobilisten trokken in december nog snel naar de dealer om een zuinige wagen te kopen en alsnog van de premie te genieten. Daarnaast heerst er nog onduidelijkheid over de voordelen die firmawagens in de toekomst krijgen.

De organisator van het salon merkte dit jaar vooral een grote interesse in elektrische wagens. Op de elektrische piste werden meer dan vijfhonderd testritten per dag uitgevoerd.

Ook de e-card, die de catalogussen op papier moet vervangen, was een succes. De bezoekers hebben meer dan 250.000 digitale catalogussen verzameld, volgens Febiac een besparing van 30 ton papier. (Belga/EE)

Lees meer over:

Onze partners