Urbain Vandormael
Urbain Vandormael
Blogt over de autosector
Opinie

20/01/16 om 10:27 - Bijgewerkt om 10:28

Mazda en Toyota volgen een verschillende maar succesvolle strategie

De voorbije jaren is Toyota vooral ongunstig in het nieuws gekomen door terugroepacties. Daardoor kon Volkswagen zijn Japanse concurrent in 2015 gedurende enkele maanden van de plaats één op de wereldranglijst verdringen. Kijken we naar de Belgische markt dan valt de spectaculaire vooruitgang van Mazda in het oog dat zijn verkoop op vier jaar tijd zag verdubbelen.

Wanneer Jujiro Matsuda in 1920 in zijn geboortestad Hiroshima een bedrijf uit de grond stampt om onderdelen voor machines te produceren, droomt hij er stiekem van om ooit motorfietsen en personenauto's te gaan bouwen. In 1931 wordt zijn droom werkelijkheid en lanceert hij de Mazdago, een driewielerbestelwagen met een luchtgekoelde 1-cilindermotor. De merknaam Mazda staat, al naargelang de bron, voor god van het licht of voor wijze heer.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners