Kim Clijsters en Kia dienen het goede doel

Kim Clijsters werd in maart 2010 ambassadrice van SOS Kinderdorpen. Eerder steunde ze reeds het Simba-project in Liedekerke en gebruikte ze haar populariteit om Kinderdorp Chantevent in Bande te ondersteunen.

Clijsters contacteerde uit eigen beweging haar sponsor (Kia) om steun te vragen. Omdat kinderen vandaag flink wat vrijetijdsactiviteiten combineren, moeten hun ouders flink wat kilometers rijden. Ze moeten naar trainingen, sportwedstrijden, muzieklessen en activiteiten van de jeugdbeweging worden gevoerd. Dat hoort nu eenmaal bij een normaal gezinsleven. Dat geldt eveneens voor de werking van SOS Kinderdorpen en precies met die mobiliteit wil Kia een handje toesteken. Concreet zorgt Kia voor een nieuwe Rio. De actie wordt aangevuld met een extraatje op Faceboek. Voor elke nieuwe Facebook-fan van Kia Belgium stort de invoerder 1 Euro aan SOS Kinderdorpen. Het minimum bedrag bedraagt 15.000 Euro maar iedereen hoopt op meer. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content