Kia zoekt en vindt inspiratie in Europa

26/06/18 om 10:07 - Bijgewerkt om 10:07

Succes is zelden een toeval. De gestage opmars van Kia in Europa is het resultaat van een intelligente langetermijnstrategie die just in time inspeelt op de vraag van de klant en daarbij ook rekening houdt met diens culturele achtergrond en leefwereld. De nieuwe Kia Ceed is geen smaakloze cocktail van alles een beetje maar een kwaliteitsvol product tegen een correcte prijs.

Onder de Aziatische automerken is Kia - en bij uitbreiding ook zustermerk Hyundai - een geval apart. Tot eind van de jaren tweeduizend positioneerde het zich als een goedkoop alternatief voor de Japanse merken. Nu ligt de klemtoon op design en value for money waarbij de doorgedreven synergiën tussen Hyundai en Kia de kosten drukken. Onderhuids zijn de verschillen petieterig klein, ze onderscheiden zich door hun uiterlijke verschijning en door een andere vormgeving en look & feel van het interieur.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners