Kawasaki Ninja blaast 30 kaarsjes uit

Kawasaki viert het 30-jarig bestaan van zijn Ninja-lijn met speciale verjaardagsmodellen.

1984 was een erg speciaal jaar voor Kawasaki, want toen werd niet alleen een nieuw model maar ook een geheel nieuwe modelreeks gelanceerd die snel furore zou maken: Ninja. Om dit feit in de merkhistorie te vieren onthulde Kawasaki Motors Europe reeds het nieuwe logo “30 Years Ninja” bij de voorstelling van het Kawasaki Racing Superbike team 2014 in Barcelona. Nu worden ook twee nieuwe Ninja ‘verjaardagsmodellen’ voorgesteld die uitpakken met de nieuwste toptechnologie, een specifiek design en speciale kleuren. Het gaat om de ZX-6R et ZX-10R. Nog steeds staat elke Kawasaki Ninja voor topprestaties. Dit is al zo sinds de eerste Ninja 900R, die eerst de Amerikaanse markt veroverde alvorens de rest van de planeet in te palmen als motor van Tom Cruise in de film “Top Gun“. Europa leerde deze motor aanvankelijk kennen als GPZ900R. Gedurende 30 jaar passeerden heel wat Ninja’s de revue op de Amerikaanse en Europese markt, zodat dit type een cultstatus verwierf onder de sportieve motorrijders.(Belga)

Partner Content