Jaar van de doorbraak voor de elektrische auto in Vlaanderen?

15/01/16 om 08:00 - Bijgewerkt om 11:14

Een premie tot 5.000 euro, bijkomende belastingvoordelen en de belofte om het aantal laadpalen fors uit te breiden tegen 2020: het is de overheid duidelijk menens met de elektrische auto. 'De e-auto kan nu eindelijk echt in een stroomversnelling komen'.

Hij is nu al enkele jaren een van de belangrijkste gespreksonderwerpen op het autosalon, maar geraakt maar niet gelanceerd: de elektrische auto. Van het totaal aantal verkochte personenwagens in 2014, was amper 0,05 procent elektrisch - een verwaarloosbaar marktaandeel dus. Dat de Belgische consument (voorlopig) niet meestapt in het verhaal van de 'e-auto', heeft voor een heel groot stuk te maken met drie zaken: de beperkte autonomie van de meeste wagens, de infrastructuur - lees: het aantal laadpalen - die achterwege blijft in ons land en de hoge kostprijs.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners