Isuzu D-Max krijgt 1.9 diesel

29/11/16 om 12:17 - Bijgewerkt om 12:21

Bron: Belga

Isuzu pakt op de Brussels Motor Show uit met een mooie première: de nieuwe D-Max met een kleinere dieselmotor, die zijn stempel moet blijven drukken op de belangrijke markt van middelgrote pickups.

Isuzu D-Max krijgt 1.9 diesel

Isuzu D-Max krijgt 1.9 diesel © BELGA

De grote vernieuwing bij Isuzu D-Max 2017 schuilt onder de motorkap, waar de vertrouwde 2.5 diesel plaats ruimt voor een nieuwe 1.898cc viercilinder. Het vermogen blijft nagenoeg ongewijzigd met 164 pk, terwijl het koppel voortaan oploopt tot 360 Nm tussen 2.000 en 2.500 tr/min. Deze 1.9 D weegt ongeveer 60 kg minder dan zijn voorganger en voldoet aan de Euro 6 norm. Deze nieuwe zelfontbrander wordt eveneens gekoppeld aan een nieuwe transmissie: een handgeschakelde zesbak of een nieuwe zestrapasautomaat.

Met het nieuwe model wou Isuzu zeker geen capaciteiten op het terrein of voor professioneel gebruik inboeten. Zo heeft de D-Max nog steeds een uitschakelbare vierwielaandrijving en kan tot 3,5 ton aan de haak trekken en 1 ton in de laadbak vervoeren.

Deze update levert de D-Max ook een volledig hertekende voorkant op met nieuwe ledlichten en een nieuwe grille. Verder maken onder andere nieuwe velgen het plaatje compleet. Op vlak van veiligheid beschikt de D-Max over een nieuw ESP-systeem en omvat de tractiecontrole voortaan een Hill Descent Control (HDC) en Hill Start Assist (HSA), om hellingen makkelijker op en af te rijden. Deze nieuwe Isuzu zal vanaf het voorjaar van 2017 beschikbaar zijn in drie koetswerkvarianten (Single Cab, Extra Cab en Double Cab) met 5 jaar garantie met bijstand, die nu verhoogd werd van 150.000 tot 200.000 km.(Belga)

Onze partners