Hyundai lanceert nieuw luxemerk Genesis

Het Koreaanse merk brengt weldra een nieuw gamma luxewagens op de markt en stelde onze landgenoot Luc Donckerwolke aan als nieuwe designverantwoordelijke.

Hyundai heeft nog meer ambitieuze plannen en wil zich nu ook laten gelden in het segment van luxewagens. Daarvoor wordt zelfs een apart label “Genesis” gecreëerd. Geen onbekende naam, want hij deed al geruime tijd dienst voor een grotere berline en coupé van Hyundai die vooral goed scoorde op de Aziatische en Amerikaanse markt. De nieuwe line-up zal tegen 2020 zes modellen tellen met een benaming die telkens begint met de letter G (voor Genesis) en een nummer dat naar het segment refereert (G70, G80, G90,…). Hyundai laat weten dat Genesis staat voor atletische elegantie en menselijk geörienteerde innovatie. Om de designtaal van het nieuwe merk uit te bouwen trok Hyundai Luc Donckerwolke aan, die vanaf midden 2016 de nieuwe Prestige Design Divisie zal leiden. Daarnaast wordt hij ook hoofd van het Hyundai Motor Design Center. Peter Schreyer blijft wel overkoepelend designverantwoordelijke van de Hyundai Motor Group, die Hyundai en zustermerk Kia omvat. Donckerwolke was tot voor kort designverantwoordelijke bij Bentley, en voorheen actief bij Audi, Lamborghini, Seat en Skoda. Het ontwikkelen van het nieuwe luxemerk Genesis wordt één van zijn belangrijke nieuwe uitdagingen binnen Hyundai.(Belga)

Partner Content