Honda vernieuwt VFR 800X Crossrunner

11/09/14 om 08:05 - Bijgewerkt om 08:30

Bron: Belga

Honda is klaar met modeljaar 2015 van de VFR 800X Crossrunner, die erg vernieuwend is vergeleken met het uittredende model. Zo werd de motor herzien, net als de vering, de wielen en de remmen.

Honda vernieuwt VFR 800X Crossrunner

De VFR is een sportieve tourmachine, voorzien van een watergekoelde viercilinder in V-opstelling. De cilinders staan onder een hoek van 90°. Men voorziet vier kleppen per cilinder die via het Honda VTEC-systeem (variabele kleptiming met dubbele bovenliggende nokkenassen) worden bediend. Zo levert de motor 78 kW bij 10.250 omwentelingen. Qua design oogt het geheel wat scherper en komt er ledverlichting. Honda voorziet ook ABS-remmen en een tractiecontrole om het vermogen makkelijk beheersbaar te maken in moeilijke rijomstandigheden. Het systeem is in verschillende standen instelbaar en kan ook worden uitgeschakeld. De demping kreeg vooral een langere slag. Vooraan krijgen de telescopische veerbenen 25 mm extra slag terwijl de veeruitslag achteraan met 23 mm werd vergroot. De Crossrunner staat op 17 duim grote aluminium velgen. Een en ander moet vooral het rijcomfort van de motor verhogen zonder afbreuk te doen aan de dynamische rijkwaliteiten.(Belga)

Onze partners