Honda verfijnt automatische transmissie voor motoren

Honda is de enige motorconstructeur die een motor levert met een echte automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. Honda verfijnt vandaag haar middenklasse gamma voor het modeljaar 2014.

Net zoals we dat in de autosector zien, gebruikt Honda voor haar motoren een platformstrategie. Met één chassis bouwen ze een roadster, een trail en een maxiscooter die respectievelijk NC750S, NC750X en Integra heten. Deze modellen zijn ongeveer 3 jaar op de markt en beschikken over een 670 cc motor. Voor modeljaar 2014 wordt het vermogen iets opgetrokken tot 55 pk door de cilinderinhoud tot 745 cc op te trekken. De ingenieurs hebben ook de automatische versnellingsbak verfijnd. Zo is de transmissie levendiger in de S-modus en zachter in de D-stand (volautomatisch). Het spreekt dat deze technologie zich vooral richt tot nieuwe motorrijders en motards die veel pendelen en in de spits rijden. Het lage verbruik (3,8 tot 4,5 l/100 km, gemeten!) blijft een troef van deze motor. Deze 745 cc tweecilinder is ontwikkeld om vrij lage toerentallen te draaien. Enkel de Integra is ook met een klassieke versnellingsbak leverbaar. Voor de automaten starten de prijzen bij 7.000 euro.(Belga)

Partner Content