Het cruciale belang van de Hyundai i40

In vergelijking met verleden jaar zag Hyundai in 2011 zijn verkoop in België stijgen met 45,5%. Daarmee is de Koreaanse autobouwer het snelst groeiende merk van de twintig best verkochte constructeurs in België. Die toename is voor een groot deel te danken aan het succes van de ix35.

Volgens de woordvoerders van het merk konden de resultaten nog beter zijn, mochten de leveringen van de ix35 vlotter verlopen zijn. De Belgische importeur wil dit jaar zijn marktpositie verder verstevigen, ook al wordt verwacht dat de Belgische markt in zijn totaal met 15% zal krimpen. Er wordt veel verwacht van de i40 waarvan de breakversie in het laatste kwartaal van 2011 op de markt werd gebracht. In een tweede fase arriveert nu de vierdeurs bij de dealers. De i40 hoort thuis in het D-segment en moet optornen tegen concurrenten als onder meer de VW Passat en de Ford Mondeo. De verkoop in het D-segment gaat met 64% vooral naar de fleetsector. Om zijn i40 beter te wapenen worden 10 dealers uitgekozen die vooral op de noden van de fleetsector zullen inspelen. De Hyundai i40 heeft enkele belangrijke troeven zoals zijn geslaagd design, zijn verhouding tussen prijs en uitrusting, zijn 80% fiscale aftrekbaarheid voor de 1.7 CRDi (115 pk) dieselversie en niet in het minst zijn 5 jaar waarborg zonder kilometerbeperking. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content