Goede start van het nieuwe jaar voor Opel in Europa

12/04/16 om 17:36 - Bijgewerkt om 17:36

Bron: Belga

De Europese verkoop van de constructeur uit Rüsselsheim stijgt in het eerste kwartaal met 8 procent.

Goede start van het nieuwe jaar voor Opel in Europa

Goede start van het nieuwe jaar voor Opel in Europa © BELGA

Het Duitse merk verkocht tijdens het eerste kwartaal ongeveer 303.000 voertuigen in Europa. Dat betekent een stijging met bijna 24.000 wagens of circa 8 procent in vergelijking met dezelfde periode van 2015. Voor het eerst in vijf jaar tijd is Opel erin geslaagd de kaap van 300.000 nieuwe voertuigen te overschrijden, dankzij zijn aanhoudend productoffensief. Het merk van de bliksemschicht groeide sterker dan de algemene Europese markt, die van januari tot maart slechts een groei van 5 procent liet optekenen. Het marktaandeel van Opel steeg dus met circa 0,2 procentpunten tot 6 procent. Daarmee registreerde het bedrijf zijn beste verkoopcijfers en marktaandeel van de laatste vijf jaar in een eerste kwartaal.

Duitsland, Spanje, Frankrijk en België illustreren het best de voortdurend stijgende tendens van Opel. De omzet steeg de voorbije drie maanden in 17 markten, terwijl het marktaandeel in 15 markten toenam. Vooral in Spanje was de ontwikkeling bijzonder positief, want Opel veroverde er in het eerste kwartaal de leiderspositie in de markt voor personenwagens. Verder is Opel het sterkst groeiende merk in de Belgische top 5 (+11 procent). (Belga)

Onze partners