Gloednieuwe Cadillac ATS

De Cadillac ATS staat op dit moment in Parijs en het is een gloednieuwe berline met een sportieve roeping. Hij mikt vooral op het Europese midsize segment en wil zich als premium profileren. De wagen komt binnenkort op de markt.

Hij beschikt over een lichtgewicht architectuur en de ATS wordt via de achterwielen aangedreven. Volgens de constructeur linkt de wagen uitzonderlijke dynamische prestaties aan een verfijnd design en toptechnologie. De constructeur voorziet vier afwerkingsniveaus: Elegance, Luxury, Performance en Premium. Ook deze Cadillac is bijzonder volledig uitgerust. “Zaken die bij Cadillac standaard zijn, worden bij de meeste concurrenten slechts optioneel aangeboden”, stelt de Amerikaanse constructeur. De Cadillac zou interessante rijeigenschappen moeten hebben want met een gewicht van iets boven de 1500 kg is hij haast een pluimgewicht in zijn segment. Ook de verdeling van de massa 51 % op de vooras en 49 % op de achteras is prima. De ATS krijgt een multilink achteras, McPherson veerpoten met dubbele scharnierpunten, een gestuurde Magnetic Ride vering, performante Brembo-remmen, een ZF-stuurinrichting en een sperdifferentieel (dat standaard is op de handgeschakelde versies). Onder de motorkap zit een 2.0 viercilinder turbomotor op benzine. Hij wordt gevoed via rechtstreekse inspuiting en is 276 pk sterk, wat een bijzonder hoog specifiek vermogen (pk per liter) is. De manuele versnellingsbak telt tot zes, net als de automaat die je ook via lepels aan het stuur kan bedienen. De ATS met automatische transmissie is ook leverbaar met vierwielaandrijving. Een spurtje tot 100 km/u kan al in 6 seconden en het gemiddelde verbruik bedraagt 8,6 l/100 km. (Importer)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content