Urbain Vandormael
Urbain Vandormael
Blogt over de autosector
analyse

26/07/16 om 11:02 - Bijgewerkt om 11:20

Franse chique: Clio, de sterkhouder van Renault, krijgt opfrisbeurt (foto's)

Na vier jaar is de Clio IV aan een opfrisbeurt toe. Dat is en blijft een moeilijke opgave wanneer het om een succesvol model gaat. Renult trok er Laurens van den Acker (ex-Mazda) voor aan. 'Mijn speeltuin werd plots veel groter'

Laurens van den Acker is het beste dat Renault kon overkomen. De uitermate succesvolle en immer toegankelijke Nederlandse designer is er immers in geslaagd om Renault een nieuwe, attractieve merkidentiteit te verschaffen. Die heeft ertoe bijgedragen dat de Clio IV het best verkochte model in zijn segment is geworden. Na vier jaar is de kaskraker aan een opfrisbeurt toe.

Op zoek naar een opvolger voor de pensioengerechtigde Patrick Le Quément klopte Renault-topman Carlos Ghosn begin 2009 op de deur van Laurens van den Acker, toen nog designdirecteur bij Mazda. Ghosn bereidde een ingrijpende transitie van het merk voor en zag in de Nederlandse designer de geschikte persoon om die gestalte te geven. RenaultDe nieuwe Renault Clio
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners