Ford frist zijn Ranger op

Ford nam zijn pick-up nog eens onder handen. Dat leverde een opgefriste look, nieuwe snufjes en vinnigere en zuinigere motoren op.

Uiterlijk onderging de Ranger geen spectaculaire veranderingen. De nieuwe versie onderscheidt zich slechts door enkele details aan het koetswerk en het interieur, waarin de afwerking meteen werd verbeterd. Wel werd het arsenaal veiligheids- en comfortsnufjes gevoelig uitgebreid en kreeg ook de techniek een update. Zo beschikt de vernieuwde Ranger onder meer over het Sync2-connectiviteitssysteem, rijstrookbewaking, adaptieve cruise control en alertheidscontrole van de bestuurder. Verder functioneren de motoren vinniger en zuiniger, onder meer dankzij een start-stopsysteem en een elektrische stuurbekrachtiging. Afhankelijk van de versies werd het verbruik zo met 15% teruggebracht. Voor de aandrijving wordt beroep gedaan op diesels: een 2,2 liter met 130 of 160 pk en een 3,2 liter goed voor 200 pk, die gekoppeld worden aan een manuele of een zestrapsautomaat. De Ranger is nog steeds zeer terreinwaardig en beschikt daarvoor over een elektronische gestuurde vierwielaandrijving, scherp aanrijhoeken, voldoende bodemvrijheid en een waaddiepte van 80 cm. De pick-up kan eveneens tot 3,5 ton aan lasten trekken. Ford belooft dat de nieuwe Ranger begin 2016 naar Europa komt.(Belga)

Partner Content