Fiat 500 als communicatiemiddel

Sedert zijn lancering op de Belgische markt eind 2007, heeft de Fiat 500 een enorm gevarieerd publiek aangesproken dat op zoek is naar een trendy stadswagentje.

De kleine Italiaanse vierwieler die geïnspireerd is op de oorspronkelijk 500 uit 1957, heeft ook heel wat bedrijven en merken aangesproken die via de 500 aan een opvallende en gerichte communicatie willen doen. In België zijn er twee recente dergelijke voorbeelden. Sedert kort zijn er 26 Belgische Fiat-showrooms waar een zogenaamde Gucci-hoek is ingericht. Daar wordt een speciale Gucci-serie van de 500 getoond. Het Italiaanse Gucci, dat naam en faam geniet in de modewereld associeert zich graag met de Fiat 500 om zo een jong en merkbewust publiek aan te spreken.. Een ander voorbeeld is de 500 Twizz, die verwijst naar het gelijknamige Belgische radiostation. Telkens weer zijn de argumenten om via de 500 een jong dynamisch en modebewust publiek aan te spreken. Bovendien kan ook een ecologisch argument naar voor worden geschoven. De 500 met tweecilinder TwinAir (900 cc) bijvoorbeeld heeft een CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content