Ferrari twintig jaar in China

De Chinese markt is ook voor de prestigemerken van groot belang, aangezien ze er steeds meer kapitaalkrachtige kopers vinden. Het is dan ook geen toeval dat Ferrari met het autosalon van Peking in aantocht uitpakt met een speciale, beperkte serie van de 458 Italia om de 20ste verjaardag van de aanwezigheid van het merk in China in de bloemetjes te zetten.

Er zullen slechts twintig exemplaren gemaakt worden: één voor elk jaar sinds de eerste 348 TS in 1992 werd geleverd. De wagens krijgen specifieke Chinese accenten, met als kers op de taart een afbeelding van een draak op de snuit. Verder werd een unieke rode Marco Polo-lak gemengd en zorgen goudkleurige velgen en een startknop met het Chinese karakter voor ‘start’ voor de finishing touch. Ferrari laat het hier echter niet bij en verwent de Chinezen eveneens met een nieuwe merktentoonstelling die drie jaar bezocht zal kunnen worden in het Shanghai World Expo Park. (Belga) (ALDJ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content