Elektrische Defender

Op het Salon van Genève onthult Land Rover een elektrische versie van de Defender. Dit prototype heeft een nuluitstoot en behoudt alle terreincapaciteiten.

De elektrische Defender die in Genève zal staan blinken, zal niet nog niet onmiddellijk in de showrooms opduiken. “Dit project heeft voor Land Rover de rol van rijdend laboratorium om elektrische auto’s zelfs in de meest slopende terreinomstandigheden te testen. Het geeft ons de kans om technologie te ontwikkelen en uit te proberen die dan later op modellen van Land Rover terecht kan komen,” aldus Antony Harper, hoofd research van Jaguar Land Rover. In de elektrische Defender werden de gebruikelijke dieselmotor en versnellingsbak vervangen door een 94 pk en 330 Nm sterke elektromotor, die gekoppeld wordt aan een lithium-ionbatterij van 300 V met een energiecapaciteit van 27 kWh. Dat levert een rijbereik op van meer dan 80 kilometer of ongeveer acht uur bij gebruik tegen lage snelheid op het terrein. De batterij volledig opladen duurt vier uur met een snellader of tien uur met een draagbare exemplaar. De vierwielaandrijving met vergrendelbaar differentieel werd behouden en is gekoppeld aan een aangepaste versie van het Terrain Response System en een reductiebak met één enkele versnelling, omdat de elektromotor meteen zijn maximumkoppel levert. De elektrische Defender werd ontwikkeld door het Advanced Engineering Team van Land Rover. (Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content