‘Een jaarlijks rendez-vous op hoog niveau’

© .
Urbain Vandormael
Urbain Vandormael Expert autosector. Schrijft op Knack.be wekelijks over nieuwigheden in autoland.

Worden er ook droomauto’s verkocht op het autosalon? Met die vraag trokken we naar Stephane Sertang, CEO van de Ginion Group die in ons land Rolls-Royce en McLaren invoert en op beide stands zeer exclusieve modellen presenteert.

'Een jaarlijks rendez-vous op hoog niveau'
© .

Stéphane Sertang (Ginion Group) : “Rolls-Royce en McLaren behoren tot de exclusiefste merken op de markt en worden dus slechts mondjesmaat verkocht. Toch scoort België zeer goed in vergelijking met andere landen. Dat heeft er onder andere mee te maken dat wij onze klanten in de watten leggen: onze dienstverlening is op hetzelfde hoog niveau als het imago van onze merken. Dat resulteert ook in goede bedrijfsresultaten: vorig jaar vierde Ginion zijn 50ste verjaardag en huldigde het bedrijf vijf nieuwe en vernieuwde concessies in, onze omzet steeg met 20 procent. Vandaag stelt Ginion zo’ 230 mensen tewerk. In Dream Cars 2017 presenteren wij op de stand van McLaren de allernieuwste 570 GT, de meest geraffineerde straatversie van een McLaren ooit alsook de McLaren P1 GTR die ontwikkeld is voor het circuit. Op de stand van Rolls-Royce zijn de blikvangers de RR Dawn waarvan de Rolls-Royce-topman Torsten Müller-Ötvös beweert dat het ‘de meest sexy Rolls uit de geschiedenis van het merk is’. Wij zijn ook fier hier de Wraith ‘week-end à la mer’ aan het grote publiek te kunnen tonen. Het betreft een 100 procent Belgisch verhaal in een diepblauwe koetswerkkleur met de coachline in Mugello Red.”

Worden hier ook bestelbonnen getekend?

Stéphane Sertang : “Voor ons is het autosalon van Brussel een jaarlijks rendez-vous, een weerzien na de feestdagen met tal van onze bestaande klanten. Maar het gebeurt ook dat wij potentiële bezoekers op de stand krijgen die een afspraak vastleggen voor een van de volgende weken. Zij hebben hier een vergelijking kunnen maken met het aanbod van onze concurrenten en zijn blijkbaar onder de indruk gekomen van onze kwaliteiten. Concreet: er worden hier geen bestelbonnen getekend maar wel afspraken gemaakt voor een gesprek dat misschien leidt tot een nieuwe klant.”

Urbain Vandormael

'Een jaarlijks rendez-vous op hoog niveau'
© .

Partner Content