Dynamische remlichten op BMW-motoren

06/07/15 om 11:41 - Bijgewerkt om 12:00

Bron: Belga

Remmen en gezien worden door het achterliggende verkeer is van cruciaal belang voor motorrijders. Daarom heeft BMW Motorrad het dynamische remlicht ontwikkeld.

Dynamische remlichten op BMW-motoren

Het dynamische remlicht op de BMW-motoren werd ontwikkeld als een onderdeel van de strategie "Safety 360°". Het waarschuwt bestuurders van achterliggende voertuigen nog beter wanneer een tweewieler voor hen remt en wordt vanaf modeljaar 2016 aangeboden op een aantal van de modellen (R1200 GS, K1600 GT/GTL, S1000 XR) samen met ABS Pro. Dit dynamische remlicht werkt in twee fasen. In een eerste stap wordt het geactiveerd als de bestuurder hard remt terwijl hij sneller dan 50 km/u rijdt. Dan knippert het stoplicht met een frequentie van 5 Hz. De tweede fase wordt ingezet als de snelheid van de motor onder 14 km/u zakt: dan worden de noodlichten (4 knipperlichten) geactiveerd en dat blijft zo tot de motor weer een snelheid van 20 km/u heeft bereikt. Deze technologie wordt enkel aangeboden op de Europese markten en moet motorrijden weer een stukje veiliger maken.(Belga)

Onze partners