Urbain Vandormael
Urbain Vandormael
Blogt over de autosector
Opinie

29/03/16 om 09:36 - Bijgewerkt om 13:19

'Duitse krachtpatser maakt indrukwekkende rentree'

Audi is vastbesloten om de nummer één onder de Duitse premiummerken te worden. Dat kan niet zonder een sportief imago en dat krijg je niet op een dienblad aangeboden, dat moet je verdienen. Vandaar dat Audi al enkele jaren zeer succesvol deelneemt aan het Duits kampioenschap voor toerismewagens (DTM), het FIA-uithoudingskampioenschap WEC en GT-kampioenschap. Met de razendsnelle R8 V10 Plus wil Audi zijn concurrenten nu ook op de openbare weg te snel af zijn.

Vijfmaal op rij won Audi sinds 2010 de legendarische 24 Uren van Le Mans. Winst in Le Mans wordt in de internationale autosportwereld bijzonder hoog ingeschat, te vergelijken met het winnen van de wereldtitel bij de constructeurs in de Formule 1. Het slechte nieuws is dat de Volkswagen-groep ernstig overweegt om zwaar te snoeien in de autosportbudgetten van zijn dochtermerken Audi, Porsche en VW, om de hoge miljardenverliezen te compenseren die voortvloeien uit het gesjoemel met de emissiescores van de dieselmotoren van de groep. Komt het zover, dan zou dat een lelijke streep door de rekening zijn van de Audi-dirigenten en hun succesrijke autosportafdeling.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners