Duitse dieseltop: olifant heeft een muis gebaard

08/08/17 om 07:57 - Bijgewerkt om 08:02

De top van de Duitse automerken en de ministers van Verkeer en Milieu vergaderden vorige week in Berlijn over voorstellen om de NOx-uitstoot van dieselmotoren te verminderen. De dieseltop, anderhalve maand voor de Duitse parlementsverkiezingen, leverde echter niet de verhoopte ingrijpende maatregelen op. Met een software-upgrade op kosten van de constructeurs los je het probleem van de milieuonvriendelijke diesel en slechte luchtkwaliteit in de Duitse grootsteden niet op. De olifant heeft een muis gebaard.

Wie met vuur speelt, moet op de blaren zitten. Dieselgate heeft twee jaar geleden een dynamiek op gang gebracht die niet meer te stoppen lijkt. Bijna elke dag duiken in de media nieuwe gevallen op van op zijn minst laakbare praktijken. Een keer wordt met een beschuldigende vinger in de richting van de politiek gewezen, een andere keer is een autoconstructeur de kop van jut.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners