DS-gamma doet het uitstekend

22/07/14 om 21:33 - Bijgewerkt om 22:00

Bron: Belga

In 2014 verkocht Citroën 63.800 DS-modellen, wat duidelijk maakt dat het premiumgamma van de Franse constructeur aanslaat.

DS-gamma doet het uitstekend

Deze mooie cijfers zijn voor een stuk voor rekening van de Chinese markt die goed is voor 16 % van de mondiale verkoop. In Europa daalt de verkoop van de premium DS-producten. DS wil ook een volwaardig merk worden. Sinds de lancering van de DS3 (het eerste DS-model) in 2010 werden reeds 468.000 voertuigen verkocht. Het gamma bestaat uit vier producten: DS3, DS3 Cabrio, DS4 en DS5. Op de Chinese markt is er sinds maart ook nog de verlengde DS5 LS. Op de Europese markt werden in het eerste semester ongeveer 50.000 wagens ingeschreven wat een daling is met ongeveer 20 %. In deze periode lanceerde de constructeur de herwerkte versie van de DS5 met een verbeterd onderstel, een nieuwe automatische zesversnellingsbak en twee nieuwe motorisaties. Het gaat om Blue HDi diesels van 120 of 180 pk, beide conform Euro 6. Verder waren er tal van beperkte series voor bepaalde Europese markten zoals de DS4 "Wifi On Board" in Italië, de DS3 "Dark Rose" in Frankrijk en Zwitserland of de DS3 "by Benefit" in Groot-Brittannië. In China bestaat DS vandaag 2 jaar als merk. In het eerste semester van 2014 werden er 10.400 wagens verkocht tegenover 1.000 een jaar eerder. Eind september zal men een premium SUV lanceren op de Chinese markt, de DS6 Wild & Refined. De constructeur timmert in tussentijd verder aan het netwerk van DS-stores. Tegen het jaareinde wil men 100 Stores in China, in Europa komen 50 "Salons DS". (Belga)

Onze partners