Citroën presenteert de E-Mehari

08/12/15 om 12:26 - Bijgewerkt om 13:00

Bron: Belga

Citroën komt met een hedendaagse interpretatie van de Mehari uit de jaren zestig. Stond de originele versie uit 1968 op het platform van de 2PK, getuigt de nieuwe versie van hedendaagse technologie met onder meer een volledig elektrische aandrijving.

Citroën presenteert de E-Mehari

Het concept van een vierzitter-cabrio bleef overeind. Het autootje oogt trendy en wil vooral eenvoudig blijven. Vooraan doet het design denken aan de eerder gelanceerde C4 Cactus. Op technisch vlak werkt Citroën samen met de Franse groep Bolloré die heel wat ervaring heeft met elektrische mobiliteit. Daarom maken ze gebruik van lithium-metaal-polymeerbatterijen die veel minder gevoelig zijn voor temperatuurschommelingen. De capaciteit bedraagt ruim 30 kWh. De wagen haalt een topsnelheid van 110 km/u en in een stadsomgeving heb je een autonomie van 200 km. De batterij kan je aan een 10 A stopcontact (230 V) opladen. Dat proces neemt ongeveer 13 uur in beslag. Via een krachtiger 16 A-aansluiting bedraagt de laadtijd 8 uur. De E-Mehari komt altijd als cabrio en beschikt over uitneembare dakpanelen. Hij meet 3,81 meter, is 1,87 m breed en 1,65 m hoog. Hij zal in de PSA-productiesite van het Franse Rennes worden geassembleerd en komt al in het voorjaar van 2016 op de (Franse) markt. Prijzen zijn momenteel nog niet bekend.(Belga)

Onze partners